niedziela, 19 lutego 2012

Importowanie dużych ilości treści do Drupal 7



Ostatnio natknąłem się z koniecznością zaimportowania dość znacznej ilości danych. Chodziło o wewnętrzną bazę produktów w pewnej firmie. W sumie było tego około 42 000 rekordów. Od strony Drupala było łatwo, stworzenie pól CCK, kategorie i inne potrzebne. Plik źródłowy zmodyfikowałem do odpowiedniego formatu (csv) i zabrałem się za szukanie możliwości importu. Przyzwyczajony do Drupal6 szukam znanego mi Node Import a tu niespodzianka, nie ma wersji dla Drupal 7 i nie będzie jak to opisał autor. Więc czytam dalej i co widzę? Ano jak się okazało później bardzo przyjemny bo z większą ilością możliwości importu moduł Feeds, co prawda w wersji alpha4 na tą chwilę ale cóż. Zrobiłem backup w razie co i do dzieła.
Udało się :).

Na co trzeba zwrócić uwagę używając tego modułu.
Polecam pobrać przykład csv jak już utworzymy interesującą nas akcję i według tego importu szykować plik. Inaczej mogą pojawić się problemy a jak wiadomo lepiej ich unikać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz